Registrér deg som interessert eller BF-medlem

Datatilsynet har krevd at det er en tostegs innloggingsprosess. Det betyr at du enten får en kode til din epostadresse eller mobil, eller at du bruker BankID. Det gjkør din profil mye sikrere i forhold til uvedkommende. Hvis du registrerer deg som ny bruker, kan du velge mellom å bare registrere deg som interessert eller om du vil melde deg inn i Buddhistforbundet. Eller du kan være BF-medlem allerede og nå velger å opprette min side. Hvis du registrerer deg som interessert, oppgir du navnet ditt og kontaktinforrmasjon, slik at Buddhistforbundet og gruppen du ønsker å få informasjon fra kan nå deg. Du må oppgi epostadressen fordi det blir ditt brukernavn når du logger inn på "Min side". Hvis du også oppgir postadresse og mobilnummer vil du også kunne motta brev og SMS. Det siste særlig for hasteinformasjon, f.eks. ved avlysninger etc. På "Min side" kan du også krysse av for informasjon fra gruppen og BF som du ønsker å motta eller også for informasjon som du ikke er interessert i å motta. Du kan når som helst endre disse innstillingene slik at du til en hver tid mottar den informasjonen du er interessert i. Du kan også krysse av for om du ønsker å motta brev, epost og/eller sms. Hvis du er utmeldt andre trossamfunn, inkludert den norske kirke, kan du melde deg inn i Buddhistforbundet som nytt BF-medlem og velge tilknytning til en av de buddhistgruppene som er tilsluttet Buddhistforbundet. Det gir deg rettigheter som trossamfunnsmedlem, f.eks. i forbindelse med livsriter. Dessuten betyr det at BF/gruppen mottar ca. kr 1000 pr år så lenge du er medlem, i offentlig tilskudd. Du må oppgi ditt fødselsnummer fordi dette er et krav fra staten. Er du medlem av et annet tros- eller livssynsssamfunn fra før må du melde deg ut derfra først før du registrerer deg som medlem av Buddhistforbundet. For å sjekke hvor du ev. er medlem kan du ringe Brønnøysundregistrene på telefon 75 00 75 00. Etter innmelding vil du få en innmeldingsattest i posten. Også som BF-medlem kan du krysse av for informasjon som du ønsker/ikke ønsker å motta. Hvis du allerede er BF-medlem vil det, første gang du går inn og registrerer deg, komme opp en melding som sier at det er usikkert om din kontaktinformasjon er korrekt og vil vise hva som er registrert på deg fra før. Her kan du enten bekrefte at det som står er korrekt, eller du kan korrigere dataene.

Hjelp Underskrift